fredag 27. mai 2011

Dagens middag

Til ære for en matglad venninne, her er dagens middag;

Kylling med fyll og pysj
(åkei, det var ikke noe flatterende navn på så god mat egentlig, men det var det korteste jeg kom på...)


4 kyllingfileter
spekeskinke

1 potte med persille
hvitløk
paprika
champignon
salt og pepper
olje

tomater

asparges
---
Ha persille, hvitløk, paprika, champignon, salt, pepper og litt olje i foodprocessor/stavmikser, og bland godt sammen.
Lag et langt snitt i kyllingen og fyll i blandingen, men spar ca en spiseskje til tomatene.
Klem fileten sammen, og rull spekeskinke rundt.
Brunes lett i pannen, og stekes videre på 180 gr i 30 min.
La kjøttet hvile 10-15 min.

Serveres med ovnsbakte tomater og smørdampet asparges.

Ovnsbakte tomater;
Jeg brukte cherrytomater, men dette fungerer bra med alle slags tomater.
Del tomatene, og legg i ildfast fat.
Ta en god spiseskje av persille-blandingen og ha i litt mer olje.
Fordeles over tomatene, og stekes i ovn 180 gr i 45-60 min.




2 kommentarer:

  1. Excellent!

    Meeen, hvor mye paprika? Hvor mye champingnon? :)

    SvarSlett
  2. Ehm... sånn passe...? ;)
    Jeg brukte vel ca 1/2 liten paprika og 1/2 stor champignon :)

    SvarSlett