onsdag 21. januar 2009

Jeg -et ondskapsfullt menneske...?

Her har det snødd myyye... Det var ikke noe snø da jeg reiste hjemmefra på torsdag. Da jeg kom hjem mandag derimot... Aj aj aj... Jeg måtte kave meg frem gjennom snø til knes... Og jeg har ikke noe måke med -men ett par turer frem og tilbake med subbeskritt (skjønt, jeg kunne ikke gå stort annerledes med den mengden snø...) og en tørr bukse da jeg kom inn gjorde likevel susen. Og siden har det snødd mer.

Jeg kikket nettopp tilfeldigvis ned mot naboens hus, og oppdaget at det henger snø (les; tung, våt snø) utover taket. Dette er et gammelt hus, med inngangsdør midt på langsiden, uten noe vindfang. Så når snøen (den tunge, våte snøen) på taket raser, kommer den til stenge døren... Jeg følte til min store overaskelse en slags infam glede over tanken på at naboene mine kunne risikere å bli innesnødd! Ja, jeg satt faktisk og lo høyt for meg selv! Jeg må være et ondt menneske... Straffen får bli å måke på ny utenfor her -med bare meg selv til hjelp...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar