torsdag 15. januar 2009

Til en venn

Av en eller annen grunn ser det ut til at kreativiteten er på topp når jeg forsøker å få sove... Når tankene først begynner å kretse, og verselinjene dukker opp, da er det bare å få skrevet det ned med en gang før det forsvinner igjen ;-)
Resultatet av nattens inspirasjon er et dikt til en veldig god venn -du vet hvem du er :)

**********

Jeg snublet over en annonse i et blad
Og nå lurer du kanskje på hva det var?
Det var fra en jente som ville ut å gå
Sammen med andre og deres små

Jeg var ny i byen, og sendte mitt svar
Etter noen dager til senteret det bar
Der skulle vi møtes for første gang
Mellom butikker med ting og tang

Du var veldig blid og grei
Jeg tror også at du likte meg
Vi møttes ofte, ble bedre kjent
Skravlet mye og det kunne bli sent

Du og jeg fant tonen fort
På et øyeblikk var det gjort
Dette skjedde i nitti-åtte
Lenge før de små gikk på potte

Jeg håper ikke at du nå blir sur
Men det var ikke så ofte vi gikk på tur
Til gjengjeld skravlet vi desto mer
Det er helt greit, slik jeg det ser

Ungene våre trivdes godt i lag
Men de er ikke så mye sammen i dag
Det var kanskje ikke annet å vente
Jeg har gutt og du har jente

Du liker solfest, har vært med meg på det
Det betyr mye for meg at du ble med
Jeg ville gjerne vise hvor jeg kommer fra
Det gikk fint, og festen ble bra

Vi har også vært på andre fester
Og selv om ikke du liker hester
Fikk du også møte andre venner
Som jeg fra hestemiljøet kjenner

Vi har kjempet våre slag, både du og jeg
Og endelig kom lykken din vei
Det begynner å ta form, ditt drømmehus
Nå ønsker jeg deg et liv i sus og dus

Jeg trodde det var en turvenn jeg fant
Det viste seg å være en hjertevenn jeg vant
Vi skal holde sammen lenge
For vårt vennskap har ingen ende

2 kommentarer:

  1. Utrolig hva en annonse kan føre til :)
    Glad i deg vennen!!!

    SvarSlett
  2. Så heldig den venninnen din er som får et spesielskrevet dikt bare til henne. Du er flink med ord, Irene!

    SvarSlett